Celulīts

(16)

Kategorija
Mērķauditorija
Zīmols
Cena

Kas ir celulīts un ko mēs par to zinām?

Celulītu veido tauku slānis, kurš atrodas tieši zem ādas. Parasti tas parādās uz dibena, gurniem un augšstilbiem. Celulīts liek ādai izskatīties nelīdzenai.

Katram cilvēkam ir šis zemādas tauku slānis, tāpēc neviens cilvēks, ne tievs, ne ar lieko svaru, nevar būt drošs, ka celulīts neskars viņu. Celulīts rodas, jo kolagēna šķiedras, kas savieno taukus ar ādu, var izstaipīties, pārplīst vai savilkties. Tas ļauj tauku šūnām izplesties un veidot nelīdzenu ādas virsmu.

Lai gan celulīts kā fenomens tiek visu laiku pētīts, par to ir maz pierādītas informācijas. Kopumā tiek uzskatīts, ka nav pamatoti apgalvot, ka tam ir kāds sakars ar cilvēka vispārējo veselību. Tāpat celulīts nekā neietekmē cilvēka veselību, vismaz šobrīd tādu pierādījumu nav. Mūsdienās tiek uzskatīts, ka celulīts ir pilnīgi normāla parādība.

 

Kas izraisa celulītu?

Ir daži minējumi par to, kas varētu būt celulīta izraisītāji. Gēni ir viens no faktoriem, kas ietekmē celulīta veidošanās potenciālu. Citi iemesli iekļauj:

  • Dzimums un etniskā piederība. Celulīts skar 80 – 90% sievietes un tikai 10% vīriešus. Kā arī ir novērots, ka celulīts visbiežāk skar Eiropas iedzīvotājus.
  • Vielmaiņa. Tai ir tieša saistība ar taukiem, kas uzkrājas ķermenī. Kad ķermenis nededzina enerģiju tik ātri, kā to uzņem, tas var izraisīt svara pieaugumu. Ja tauki sāk uzkrāties, tas palielina zemādas tauku slāni.
  • Hormonu izmaiņas. Tiek uzskatīts, ka estrogēns (tāpēc celulīts skar daudz vairāk sieviešu nekā vīriešu) ir galvenais hormons, kas ietekmē celulīta veidošanos. Izmaiņas estrogēna daudzumā atstāj ietekmi uz kolagēna šķiedru elastību un tas ļauj tauku šūnām izplesties.
  • Dehidratācija. Nepietiekams ūdens daudzums organismā ilgstoši var padarīt ādu trauslāku un plānāku, līdz ar to celulīts var kļūt redzamāks.

 

Vai celulītu var novērst?

Daudzi cilvēki meklē veidus, kā ārstēt vai slēpt celulītu, jo mēdz uzskatīt, ka tas nav glīts. Tajā pašā laikā ir aktivizējusies ķermeņa pozitīvisma kustība, kura apgalvo, ka šo normālo parādību vajag pieņemt un cilvēkus, kurus tas skar, nebūtu jānosoda, jo tik tiešām nav pierādīts, ka tam ir konkrēti cēloņi un ka to var viegli ārstēt.

Ja personīgi ir vēlme ierobežot vai mazināt celulītu, var izmēģināt kādu no šiem paņēmieniem:

  • Ādas kopšana un hidratācija. Kā jau iepriekš minēts, ādas veselība var būt viens no celulīta iemesliem, tāpēc ādas kopšana gan ārīgi ar barojošiem krēmiem un speciālu pretcelulīta kosmētiku, gan iekšķīgi, ikdienā dzerot ūdeni un uzņemot vitamīnus un minerālvielas, var palīdzēt novērst to, cik izteikti izskatās celulīts.
  • Sports. Nav pierādīts, ka sportošana tieši ietekmē, to, ka celulīts pāries, bet ja ir celulīts uz dibena, tad muskuļu trenēšana var palīdzēt ādas un tauku slānim izlīdzināties. Tāpat ja celulīts uz augšstilbiem ir galvenais traucēklis, tad trenējot kājas un stiprinot muskuļus var panākt, ka āda vairāk izlīdzinās. Kopumā sports uzlabo vispārējo veselību, ļauj labāk apzināties savu ķermeni un tā spējas.
  • Uzlabota ēdienkarte. Labāka ēdienkarte var palīdzēt uzlabot kopējo ķermeņa veselību un līdz ar to arī ādas veselību un palīdzēt regulēt svaru. Veselīga ēdienkarte nenozīmē diētu. Tas nozīmē pilnvērtīgu uzturu, kurā iekļauti dārzeņi, augļi, graudaugi, dažādas gaļas un piena produkti. Daudzveidīgs uzturs ne tikai uzlabo veselību, bet arī rada dzīvesprieku un dod labumu mentālajai veselībai.