Sports mēnešreižu laikā: tagad tas ir ērti

Sports mēnešreižu laikā: tagad tas ir ērti

• Vai mēnešreižu laikā drīkst nodarboties ar sportu?

• Noteikumi sportošanai mēnešreižu laika

• Kā izvēlēties tamponus, kas piemēroti sporta nodarbībām?

• Pirts un sauna mēnešreižu laikā – vai drīkst?

Vai mēnešreižu laikā drīkst nodarboties ar sportu?

Šis jautājums interesē fitnesa un aktīvā dzīvesveida piekritējas. Vai ir vērts ieturēt pauzi un atcelt treniņus mēnešreižu laikā? Vai arī var uzturēt regulāras fiziskās aktivitātes pat tik delikātā periodā?

Bieži cikla pirmajās dienas (tātad menstruāciju dienas) raksturo nepatīkamas sajūtas vēdera lejasdaļā, jostas apvidū. Pie vainas ir progesterona izdalīšanās, dzemdes kontrakcijas endometrija atdalīšanai un asins stagnācija mazā iegurņa orgānos. Vieglas fiziskās aktivitātes palīdzēs gan izkliedēt asinis, gan kopumā uzlabot garastāvokli, jo endorfīni, kas izdalās fizisko aktivitāšu laikā, darbojas kā dabisks pretsāpju līdzeklis. Tā ka sportu mēnešreižu laikā var praktizēt un tas pat ir nepieciešams! Pietiks vien ar dažu saprātīgu piesardzības pasākumu ievērošanu.

Noteikumi sportošanai mēnešreižu laika

JĀBŪT PROPORCIONĀLAI JŪSU PAŠSAJŪTAI

Cilāt simts kilogramus smagu stieni vai skriet maratonu kritiskajās dienās nav vērts (īpaši bez sagatavošanās). Savukārt viegla iesildīšanās labi vēdinātā telpā nāks par labu pat tiem, kuru galvenais fitness ir televizora pults cilāšana. Smagumu celšanu ir vērts atlikt uz laiku, kad mēnešreizes beigsies (ja neesi profesionāls pauerlifteris), cikla pirmajās dienās lielisks variants – pastaigas, mērens streičings, pilates, joga, akva-aerobika. Turklāt svarīgi atcerēties otro sportošanas noteikumu mēnešreižu laikā:

IESPĒJU ROBEŽĀS IZVAIRIES NO “APGRIEZTĀM” POZĀM

“Svecīti”, “tiltiņu” un citas pozīcijas, kurās iegurnis pacelts virs galvas, labāk praktizēt ārpus mēnešreižu perioda. Kas notiks, ja menstruāciju laikā stāvēsi uz galvas? Ļoti teorētiski tas var novest pie asins atgriezeniskas aizplūšanas. Kopumā pat “bīstamas” pozas ārkārtīgi reti noved pie komplikācijām, bet, ja reiz esam ierunājušies par risku mazināšanu, der ņemt vērā šos brīdinājumus no ārstiem. No punkta par “apgrieztām” pozām izriet šāds noteikums:

VELTI LAIKU KARDIO TRENIŅIEM UN AUGŠĶERMEŅA MUSKUĻIEM

Daži ārsti iesaka ar piesardzību izpildīt preses vingrinājumus mēnešreižu laikā. Šajās dienās ir vērts “noslogot” rokas un muguru. Starp citu, nekautrējies brīdināt treneri, ja nodarbojies viņa vadībā, par savām kritiskajām dienām. Profesionālis palīdzēs pareizi sadalīt slodzi, lai nezaudētu šīs dienas, bet izmantotu tās ar maksimālu efektivitāti. Tiem, kuri profesionāli sporto un ir labi sagatavoti savām slodzēm, ierobežojumu ir minimums: viņi jau no cikla pirmās līdz otrajai dienai izpilda savu treniņprogrammu saīsinātā variantā, bet no mēnešreižu trešās dienas atgriežas pie standarta grafika. Vienu labu profesionālu sportistu ieradumu noteikti der ņemt vērā visiem:

UZŅEM PIETIEKAMI DAUDZ ŠĶIDRUMA

Atjaunot ūdens-sāls līdzsvaru ir svarīgi jebkurā cikla laikā, taču mēnešreižu laikā sports var izraisīt nelielu svīšanas paaugstināšanos. Ņemot vērā to, ka organisms jau tā zaudē šķidrumu (lai arī ne tik daudz: apmēram 50-150 ml visas menstruācijas laikā), ūdens pudele ir tavs obligātais sporta aksesuārs. Un, protams, treniņam kritiskajās dienās īpaši vērīgi ir attiekties pret apģērbu un higiēnas līdzekļu izvēli. Prasības tām ir vienādas: ērtums un iespēja neierobežot sevi kustībās.

Kā izvēlēties tamponus, kas piemēroti sporta nodarbībām?

Daudzas meitenes izvairās no sporta zāles apmeklēšanas mēnešreižu laikā nevis pašsajūtas, bet estētisku apsvērumu dēļ. Jo kustības fitnesa treniņu laikā ir daudz aktīvākas nekā ierastajā laikā, un meitenes uztraucas par savu izskatu. Higiēniskās paketes diez vai ir piemērotas valkāšanai ar sporta legingiem un īsiem šortiem. Sportot ar klasisko celulozes vates tamponu ne vienmēr ir ērti, jo lietošanas sākumā tas ir ciets, bet uzsūcoties palielinās izmērā un rada diskomfortu. Menstruālo piltuvi nav vēl apguvušas visas daiļā dzimuma pārstāves, un ne vienmēr izdodas to uzstādīt tā, lai nejustu to un novērstu noplūdi.

Kā optimālo variantu treniņiem mēnešreižu laikā daudzas meitenes min tamponus-sūkļus. Mīkstais FREEDOM tampons bez porolonam līdzīga materiāla diedziņa uzreiz aizņem visu maksts platumu, kas izslēdz noplūdi un pārvietošanos. Diedziņa neesamība padara to absolūti nemanāmu zem jebkura apģērba (un pat bez tā). Izvilkšanai tamponā sūklī paredzēts nevis diegs, bet speciāls iegriezums, tāpēc būs nepieciešamas vien tīras rokas un zināma veiklība. Piemeklējot piemērotu uzsūkšanos (mini vai normal), var sportot ar tamponu komfortabli un bez uztraukuma, ka kāds pamanīs tavu delikāto periodu.

Pirts un sauna mēnešreižu laikā – vai drīkst?

Muskuļu sāpes ir normālas fizisko slodžu sekas. To pārvarēšanai noteikti savā starpā jāmij spēka vingrinājumi ar stiepšanos, bet pēc nodarbībām neatsaki sev siltu vannu vai pirti, vari nedaudz nopeldēties baseinā. Ūdens procedūras un SPA var atļauties pēc sporta nodarbībām arī mēnešreižu laikā, jo FREEDOM tamponi ir paredzēti arī drošai peldei. Tampons-sūklis droši uzsūc izdalījumus, neielaižot neko no ārpuses. Procedūru ilgumu pirtī vai turku pirtī izvēlies, vadoties pēc savas labsajūtas: mēnešreižu laikā pirti vēlams apmeklēt dozēti, bez ilgstošas pārkaršanas un straujām temperatūras svārstībām.

TRENĒJIES REGULĀRI

Tu noteikti esi pievērsusi uzmanību drošu sportošanas noteikumu vispārējai likumsakarībai mēnešreižu laikā: jo labāk esi sagatavojusies, jo mazāk ierobežojumu ir jāievēro. Ja negribi izlaist treniņus menstruāciju dēļ, izvēlies FREEDOM! Ar tamponiem bez diedziņa vari visu: sportot mēnešreižu laikā, atpūsties SPA, peldēt baseinā un pat mīlēties.

 

Saistīti raksti

Aci pret aci

Lasīt vairāk

Celiakijas slimnieki var dzīvot pilnvērtīgu dzīvi

Lasīt vairāk
Vienīgais pretsāpju gels ar 12h iedarbību!

Vienīgais pretsāpju gels ar 12h iedarbību!

Lasīt vairāk